Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Ο Εκπρόσωπος της arte poνera.Ο Ευρωπαϊκός καλλιτέχνης:Γιάννης Κουνέλης

Αν μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε κάπως τον Κουνέλλη, θα έλεγα ότι είναι ευρωπαϊκός καλλιτέχνης και, αν θέλαμε να το προσδιορίσουμε ακόμη περισσότερο, ότι είναι ελληνοϊταλός καλλιτέχνης, με την έννοια ότι τα θέματά του αφορούν ευρύτερα τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, παλαιότερο και σύγχρονο. Αλλωστε συνειδητά επέλεξε να φύγει από την Ελλάδα αναζητώντας και βρίσκοντας στην Ιταλία τη φυσική, ιστορική και πολιτισμική συνέχεια της αρχαίας Ελλάδας, που διεκόπη απότομα τον 15ο αιώνα». Από την Ελλάδα έφυγε γύρω στο 1956. Πήγε στη Ρώμη για να σπουδάσει ζωγραφική και εγκαταστάθηκε εκεί για πάντα. Στην Αιώνια Πόλη γνωρίστηκε με πολλούς πρωτοπόρους καλλιτέχνες, οι οποίοι τον επηρέασαν βαθύτατα στο έργο του. Το 1960 παρουσίασε την πρώτη έκθεσή του στην γκαλερί «La Tartaruga» της Ρώμης, για να αρχίσει σύντομα να εκθέτει σε ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και στην Αμερική. Από τα τέλη της δεκαετίας του '50 ως το 1967 ο Γιάννης Κουνέλλης εμπνεύστηκε από τους αριθμούς αλλά και από τα γράμματα της αλφαβήτου, τους οποίους αποτύπωνε πάνω σε μονόχρωμες επιφάνειες. Η ελεύθερη έμπνευση και η σημειολογία «συναντήθηκαν» στους πίνακες εκείνης της περιόδου δημιουργώντας αίσθηση και στρέφοντας την προσοχή των ειδικών και των φιλότεχνων στη δημιουργία του. Καλλιτέχνης που πάντα αγαπούσε τους πειραματισμούς και τις νέες προκλήσεις, ο Κουνέλλης γρήγορα εγκατέλειψε αυτά τα θέματα για να στραφεί σε άλλους τρόπους έκφρασης, επιστρατεύοντας υλικά «ταπεινά», καθημερινά: το μαλλί, το κάρβουνο, το βαμβάκι, οι καθρέφτες και πολλά άλλα άρχισαν να «συνευρίσκονται» σε μια νέα ενότητα έργων που ξέφευγαν πλέον από την αυστηρή έννοια της ζωγραφικής. Ο δημιουργός άρχισε να στήνει περιβάλλοντες χώρους και χάπενινγκ αναζητώντας τη δική του ελευθερία μέσα από τις παραδόσεις και τις μνήμες αλλά και μέσα από τις ποικίλες σύγχρονες και ριζοσπαστικές προτάσεις μπροστά σε μια νέα εποχή έκφρασης. Ο Δημήτρης Παλαιοκρασσάς, ιστορικός Τέχνης και σύμβουλος Τέχνης στην Τράπεζα Midland, τονίζει πως «οι Κουνέλλης, Σαμαράς και Τάκις αποτελούν την τριάδα των ελλήνων καλλιτεχνών που αναδείχθηκαν στο εξωτερικό και των οποίων η αγορά είναι διεθνώς εδραιωμένη και ισχυρή. Με τον όρο αγορά εννοούμε μια ουσιαστική και συχνότατη παρουσία σε ιδιωτικές αγοραπωλησίες και δημοπρασίες που αντικατοπτρίζει μια πραγματική παραδοχή και εγγραφή στη διεθνή ιστορία της τέχνης και στις συλλογές σημαντικών μουσείων. Από αυτούς τους τρεις, αλλά και από οποιονδήποτε άλλον έλληνα καλλιτέχνη, ο Κουνέλλης έχει αυτό που λέγεται στην αγορά το "υψηλότερο κασέ". Σε όλες τις σημαντικές δημοπρασίες σύγχρονης τέχνης και στην Ευρώπη και στην Αμερική υπάρχει παρουσία του και έργα του σε ιδιωτικές συνδιαλλαγές έχουν αγγίξει το μισό εκατομμύριο δολάρια».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου