Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

Ενότητα 6


ΕΝΟΤΗΤΑ 6Η : ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ
1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
(ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ –ΑΦΟΡΜΗΣΗ ΓΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ)

Α. ΚΕΙΜΕΝΟ :  Η αξία των σχολικών επισκέψεων σε μουσεία
Οι σχολικές επισκέψεις σε μουσεία εντάσσονται στα σχολικά προγράμματα καθώς εκπληρώνουν ορισμένες βασικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ειδικότερα, ο ρόλος του σχολείου δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή χρήσιμων δεξιοτήτων αριθμητικής και εγγραμματισμού , αλλά φροντίζει να διαμορφώνει νέους και νέες που θα εκτιμούν τις τέχνες και τον πολιτισμό. Μέσω των εκδρομών αυτών τα σχολεία εξισορροπούν την πρόσβαση των μαθητών στην πολιτισμική κληρονομιά. Πιο συγκεκριμένα, οι σχολικές εκδρομές σε μουσεία και άλλους χώρους συμβάλλουν στην ανάπτυξη των μαθητών και δημιουργούν ελεύθερες προσωπικότητες με περισσότερες γνώσεις για την τέχνη καθώς και ισχυρότερες δεξιότητες κριτικής σκέψης. Σύμφωνα με σχετική έρευνα, οι μαθητές μετά τις επισκέψεις μπορούσαν να ανακαλέσουν περισσότερες πληροφορίες. Για παράδειγμα, οι μαθητές που παρακολούθησαν κάποια ξενάγηση σε μουσείο ήταν σε θέση να ανακαλέσουν πληροφορίες για πίνακες που είχαν δει και συζητήσει . Αν ληφθεί υπόψη ότι οι μαθητές δεν είχαν κάποιο συγκεκριμένο λόγο για να θυμούνται όλες αυτές τις πληροφορίες (καθώς δεν υπήρχε κάποιο τεστ γνώσεων μετά την εκδρομή), είναι εντυπωσιακή η δυνατότητά τους να ανακαλούν τόσες ιστορικές και πολιτισμικές πληροφορίες. Τα παραπάνω αποτελέσματα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι τέχνες και τα μουσεία είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο που μπορεί να συμπληρώσει και να ενισχύσει την ιστορική και πολιτισμική γνώση που προσφέρει το σχολείο μέσω των διδακτικών αντικειμένων του.
                                                                                                                                    http://www.edu-special.gr/
Β. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1.Ποια επιχειρήματα επικαλείται ο συντάκτης του κειμένου για τις ωφέλειες που αποκομίζουν οι μαθητές όταν επισκέπτονται μουσεία ;

2. Να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα με ομοιόπτωτους και ετερόπτωτους προσδιορισμούς που θα αντλήσετε από το παραπάνω κείμενο αναγνωρίζοντας το είδος του καθενός από αυτούς.

ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΣ  ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ
ΕΙΔΟΣ ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ










Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.latsis-foundation.org/gr/elibrary/1/O_kyklos_ton_mouseion.html
μπορείς να απολαύσεις τα εκθέματα πολλών μουσείων . Επίλεξε όποιο κέντρισε το ενδιαφέρον σου , δες το υλικό που παρατίθεται στο ηλεκτρονικό βιβλίο που έχει δημιουργηθεί και στη συνέχεια γράψε σε δυο παραγράφους τι είδες καθώς και  εντυπώσεις - σκέψεις σου που σου προκάλεσαν τα εκθέματα.

4. Εναλλακτικά μπορείς να απολαύσεις την εικονική περιήγηση σε αρχαιολογικούς χώρους στις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις :
και στη συνέχεια να συνθέσεις δυο παραγράφους με τις εντυπώσεις τις σκέψεις και τα συναισθήματα που δοκίμασες με την εικονική αυτή περιήγηση.

5. Να βρείτε και να χαρακτηρίσετε τους παρακάτω ομοιόπτωτους προσδιορισμούς:

1. Είναι ξάδελφος της Άννας, της φίλης μου.
2. Όλος ο κόσμος θαύμαζε το καινούργιο μοντέλο κινητού τηλεφώνου.
3. Το 2014 ήταν αφιερωμένο σε έναν μεγάλο Έλληνα ζωγράφο, το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο
4.Της χάρισε όλα τα ρούχα της, όταν πέθανε ο άντρας της, γιατί θα φορούσε μαύρα πλέον.
5. Του τρελού  βοριά παράγγειλα να’ ναι καλό παιδάκι.  
6. Και το σπουδαιότερο, κανένας δεν αντιλήφθηκε την απουσία του7. Εγώ τούτο σας τονίζω, τη συστηματική μελέτη.
7. Χίλιοι μύριοι καλογέροι σ’ ένα ράσο τυλιγμένοι.
8. Οι Έλληνες στρατιώτες πολέμησαν πολύ γενναία στον πόλεμο του 1940.
9. Οι απέναντί μας άνθρωποι κάνουν πολύ θόρυβο & μας ενοχλούν.
10. Κατά τις δώδεκα  ήρθε κι ο Νίκος, ο αγαπημένος  μου ξάδελφος.
11.Η καθηγήτρια φύλαξε για ενθύμιο το καλογραμμένο τετράδιο του μαθητή.
12. Η κάτω γειτονιά έχει πολλές μονοκατοικίες.
13. Είναι ξάδελφος του Κώστα, του γιατρού.
14.Ο χρόνος, ο μεγάλος γιατρός, τού απάλυνε τον πόνο.  
15. Ολόκληρος άνδρας και  δε ντράπηκε γι’ αυτό που έκανε.       
16. Ο πατέρας κατάχλωμος κοίταζε το παιδί που ψηνόταν στον πυρετό.   
17..Περίεργο! Να μην τον χτυπήσει με αυτά που έκανε! 
18. Αυτή ήταν πάντα η μεγάλη του επιθυμία, να γίνει γιατρός.
19. Ο Έβρος ποταμός δημιουργεί τέτοιο δέλτα, όπου υπάρχει σπάνιος υγροβιότοπος. 
20. Ο Ριχάρδος ο Λεοντόκαρδος, ο βασιλιάς της Αγγλίας, κατέλαβε την Κύπρο 30. Τα φρεσκοβαμμένα σπίτια καθρεφτίζονταν στη θάλασσα. 
2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
(ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Να βρείτε και να χαρακτηρίσετε τους παρακάτω ετερόπτωτους  προσδιορισμούς:

1. Τα τετράδια του Γιάννη είναι καθαρά.
2. Άκουσαν το σφύριγμα του καραβιού κι έτρεξαν, για να προλάβουν.
3. Ο κ. Γιάννης ζει με το φόβο του θανάτου.
4. Πλησιάζουν οι ημέρες των εξετάσεων.
5. Ήταν ημέρες αργίας, όταν συνέβη το περιστατικό.
6. Αυτό το ποτήρι είναι του νερού.
7. Ο Ερμής του Πραξιτέλη είναι ένα άγαλμα παγκοσμίως γνωστό.
8. Τα φρούτα της ημέρας είναι πιο ακριβά.
9. Η κατάθεση του τελευταίου μάρτυρα οδήγησε στην αθώωση του κατηγορουμένου.
10. Έπεσαν σε ένα πηγάδι που ήταν πέντε μέτρα βάθος. 
11. Ο απουσιολόγος δικαιολόγησε την ανησυχία των συμμαθητών του με έξυπνο τρόπο.
12. Δίκαια ονομάστηκε σωτήρας της χώρας.
13. Είναι άνθρωπος του λαού.
14. Την λύπησε πολύ ο θάνατος του παιδιού.
15. Η γοητεία του κινηματογράφου είναι μεγάλη.
16. Πολλοί παρακινούνται από την προσδοκία του κέρδους.
17. Αγόρασε ένα ωραίο φόρεμα περιπάτου.
18. Ο Δισκοβόλος του Μύρωνα είναι αριστούργημα. 
19. Διάβασα προσεκτικά την ανακοίνωση του υπουργείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου