Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018


6Η ΕΝΟΤΗΤΑ
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ: Πάντα σε πτώση ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Σε ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ ή ΓΕΝΙΚΗ
ΣΥΝΔΕΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ: Έχουν δίπλα του πάντα ένα ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ.
ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ: 1) Σε ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ, όταν μας δίνει μια πληροφορία για το υποκείμενο = ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟΥ          π.χ. Ο Ρέμινγκτον θεωρείται σπουδαίος ζωγράφος.
3)   Σε ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ, όταν μας δίνει μια πληροφορία για το αντικείμενο = ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ   π.χ. Τον θεωρούν σπουδαίο ζωγράφο.
ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ      
1) Σε ΓΕΝΙΚΗ: Κτητική, Ιδιότητας, Χρόνου, Αξίας, Υποκειμενική, Αντικειμενική, κ.ά.
2)Σε ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ: της Αναφοράς, του Μέτρου ή  Ποσού, Αντικειμενική.
ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ: Προσδιορίζει ένα όνομα (Ονοματικός), βρίσκεται στην ίδια πτώση με το όνομα που προσδιορίζει (Ομοιόπτωτος) και είναι ουσιαστικό.
ΠΑΡΑΘΕΣΗ: Το ουσιαστικό που παραθέτει – προσθέτει στη λέξη που προσδιορίζει μια ιδιότητα, δηλ. ένα ιδιαίτερο και γνωστό γνώρισμα ή απλώς το χαρακτηρίζει, π.χ. Ήρθε ο Νικολάου, ο καθηγητής.
-          Η λέξη «καθηγητής» είναι παράθεση γιατί προσθέτει στο ουσιαστικό ο Νικολάου  ένα γνωστό γνώρισμά του.
ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ: Το ουσιαστικό που επεξηγεί / διευκρινίζει τη λέξη που προσδιορίζει, επειδή η έννοιά της είναι γενική και αόριστη, π.χ. Ήρθε ο καθηγητής, ο Νικολάου.
-          «Ο Νικολάου» είναι επεξήγηση γιατί επεξηγεί το ουσιαστικό «ο καθηγητής».
-          Χρησιμοποιούμε την επεξήγηση για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι.
ΓΕΝΙΚΗ: Εκφράζει διάφορες σημασίες,  όπως = τον κτήτορα, το δράστη ή τον αποδέκτη μιας ενέργειας, τον τόπο ή το χρόνο, διαστάσεις και μονάδες μέτρησης, ιδιότητα, σκοπό ή χρήση.
ΠΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΝΕΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ: 1) Με την προσθήκη καταλήξεων – επιθημάτων
2) Με τη χρήση προθημάτων, όπως: από-, δια-, εν-, επι-, συν-, υπερ-, κτλ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 6η ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ
.Α Κείμενο Οι δημιουργικές δραστηριότητες
Εκτός από τις ποικίλες υποχρεώσεις που το άτομο έχει στην καθημερινή του ζωή (επαγγελματικές, οικογενειακές, οικονομικές κ.λπ.), συχνά επιζητά να διοχετεύει ένα μέρος του ελεύθερου χρόνου του σε κάποιες δημιουργικές δραστηριότητες που είτε του προσφέρουν εκτόνωση και ξεκούραση είτε το διασκεδάζουν είτε αποτελούν ευκαιρία για διεύρυνση των πνευματικών του οριζόντων, για ανάπτυξη της δημιουργικότητας του ή της κοινωνικότητας του ή ακόμα για ευαισθητοποίηση πάνω σε ποικίλα θέματα και προβλήματα της σύγχρονης ζωής.
Το με ποιες δραστηριότητες επιλέγει το άτομο να ασχοληθεί εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως:
-     τη μόρφωση του'
-     τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα του'
-     τις συνήθειες του'
-     τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που του προσφέρει το περιβάλλον στο οποίο ζει-
-     την οικονομική του κατάσταση" και το χρόνο που διαθέτει.
Είδη δημιουργικών δραστηριοτήτων
Υπάρχουν πολλά πράγματα με τα οποία το άτομο μπορεί να ασχοληθεί δημιουργικά, όπως: -η μελέτη βιβλίων. Τα βιβλία προσφέρουν γνώσεις, εξάπτουν τη φαντασία, μας ταξιδεύουν σε κόσμους γοητευτικούς και μας δίνουν τη δυνατότητα να βιώσουμε έντονες συγκινήσεις και ποικίλα συναισθήματα. η επαφή με την τέχνη. Το θέατρο, ο κινηματογράφος, ο χορός, η μουσική κ.λπ. φέρνουν σε επαφή τον άνθρωπο με το ωραίο, καλλιεργούν την ευαισθησία του, του χαρίζουν στιγμές αισθητικής απόλαυσης και χαράς, του μεταδίδουν εμπειρίες και τον βοηθούν να σκεφτεί για τη ζωή, τις θετικές και τις αρνητικές πλευρές της'
-     η επαφή με τη φύση είτε σε ατομικό επίπεδο είτε με τη συμμετοχή σε κάποια περιβαλλοντική οργάνωση. Στην πρώτη περίπτωση το άτομο απολαμβάνει την ηρεμία, τη γαλήνη και την αναζωογόνηση που προσφέρει η επαφή με τις ομορφιές της φύσης, ενώ στη δεύτερη γνωρίζει το περιβάλλον του, αποκτά οικολογι­κή συνείδηση και ενεργοποιείται με στόχο την προστασία της φύσης από τους κινδύνους που την απειλούν.
-     ο αθλητισμός. Η ενασχόληση με τον αθλητισμό βοηθά τον άνθρωπο να εκτονωθεί και να ανανεώσει τις δυνάμεις του, ενώ ταυτόχρονα τον φέρνει σε επαφή με άλλους ανθρώπους και τον καλλιεργεί ψυχικά και πνευματικά.
-     τα ταξίδια και οι εκδρομές: Με τα ταξίδια το άτομο αλλάζει παραστάσεις, ξεφεύγει από τη ρουτίνα της καθημερινότητας και γνωρίζει άλλους τόπους, λαούς και πολιτισμούς.
-     η ερασιτεχνική ενασχόληση με κάποιο αντικείμενο (κατασκευές, συλλογές, ψάρεμα κ.λπ.). Τέτοιες δραστηριότητες προσφέρουν ικανοποίηση στον άνθρωπο, του δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξει τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα του και τον κάνουν να νιώθει δημιουργικός.
-     επισκέψεις σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, που βοηθούν να γνωρίσουμε σε βάθος την καλλιτεχνική δημιουργία του παρελθόντος και του παρόντος και να συνειδητοποιήσουμε την ευθύνη που έχουμε να την τιμούμε και να την προστατεύουμε αφού αποτελεί κομμάτι του πολιτισμού μας.
-     οι κοινωνικές δραστηριότητες με τη συμμετοχή σε οργανώσεις, συλλόγους ή ομάδες που ασχολούνται με διάφορα κοινωνικά προβλήματα και την προσφορά βοήθειας σε κοινωνικές ομάδες που πάσχουν, όπως άτομα με ειδικές ανάγκες, ηλικιωμένοι, άποροι, πρόσφυγες κ.λπ. Η εθελοντική εργασία με τη συμμε­τοχή σε τέτοιες οργανώσεις βοηθά το άτομο να συνειδητοποιήσει τις ευθύνες που έχει ως μέλος του κοινωνικού συνόλου και να γευθεί την πληρότητα και την ψυχική και ηθική ικανοποίηση που προσφέρει η ανιδιοτελής βοήθεια προς το συνάνθρωπο.
            Το παιχνίδι :μια μορφή δημιουργικής δραστηριότητας
-     καλλιεργεί τη φαντασία, την κρίση και τη δημιουργικότητα του'
-     το βοηθά να ανακαλύψει και να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του'
-     του προσφέρει χαρά και απόλαυση.
Ειδικά τα ομαδικά παιχνίδια συμβάλλουν στην κοινωνικοποίηση του παιδιού,
-           καλλιεργούν το ομαδικό πνεύμα, τη συνεργασία και αισθήματα αλληλεγγύης και συναδελφικότητας.
                                                                                        

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου